Bloggen? Ja natuurlijk!


 
Bloggen leidt tot bezoek van je website. Dat is al jaren het mantra. Het mantra dat daarop volgt: hoe meer bezoekers je (organisatie)website heeft, hoe meer (potentiële) klanten. Dus, meer opdrachten, verkoop, omzet enzovoorts. Tot zover is het duidelijk.

Bloggen: beren op de weg

Maar, veel bedrijven, klein of groot, bloggen niet. Beter gezegd: er zijn nog steeds (te) veel managers, directeuren en zzp’ers die niet bloggen. Hoe dat kan? Misschien weet je niet hoe nuttig het is. Waarschijnlijker is een van de volgende opties. Je hebt geen tijd, het ontbreekt je aan inspiratie en ook de vlotte pen is er niet. Jammer maar gelukkig niet onoverkomelijk.

Nut in het kort

Over het nut is al veel geschreven. Even in het kort. Met bloggen toon je je kennis en vakkundigheid, je kunt er nieuwe doelgroepen mee bereiken en via je blog in gesprek gaan met derden. Dat een blog je helpt gevonden te worden in zoekmachines is ook mooi meegenomen.

Tips om je op weg te helpen

Dan de inspiratie en de vlotte pen. Deze tips helpen je misschien op weg:

  • schrijf over een onderwerp waar je expert in bent
  • neem als startpunt een lezers- of klantenvraag
  • zorg voor balans tussen persoonlijk en zakelijk
  • blog op gezette tijden, met herkenbare regelmaat
  • maak een aansprekende titel
  • maak het niet te lang en wissel korte en lange zinnen af
  • zorg voor tussenkopjes (zelden te veel, al snel te weinig)

Investeren

Blijft het lastig of heb je geen tijd? Dan zijn er simpelweg 2 mogelijkheden om te investeren. Je investeert in tijd en leert schrijven (ha, ha) of je neemt een professionele copywriter/redacteur/blogger in de arm. Over het eerste vertel ik je meer in mijn volgende blog. Voor het tweede ben je hier al aan het juiste adres.

Veel succes!

Reageren? Mail of twitter

Leave a Comment